Saturday 15 August 2015

Jangan Curi !

( ^_^)/ السلام عليكم ورحمة الله وبركته

Aku maknusia yang suka art jugak. Walaupun hakikatnya sangatlah
tak pandai melukih 
Yaa, tapi art bukannya hanya lukisan kan. Aku suka gambaq,
to be specific, Photography 
Sekarang tengah berangan-angan nak membeli sebiji kamera.
InsyaAllah doa-doakanlah anganku tercapai. Amin.

Yang aku nak cakap pasai "CURI'' is pasai Hakcipta Terpelihara. Aku penah la buat satu benda yang simple ja sebenaqnya, yang bukan effort aku sepenuhnya pon guna satu app. Dan benda tu diambil tanpa bagitau and dibuang  yang aku letak dekat situ.

Mmm. Dan dekat situ, aku rasa hasil kerja aku digunapakai tanpa kerelaan aku.
Aku bukanlah nak marah. Cuma, boleh tak kita hormat orang. Ok, tak kisahlah nak ambik tanpa kebenaran pon sebab aku pon memang letak dekat tempat yang orang boleh save sesuka hati dalam galeri, tapi agak lebih terkilan bila orang tu buat macam benda tu dia punya.

Ok Fine.

Aku dah tak kisah dah pasai benda tu sekarang ni. Dia pon dah mintak maap. 
*Aku rasa la.

Bagi aku, penting untuk kita letak 'kredit' bila kita guna satu benda yang sah-sah bukan kita punya.
Ritto ?


Ya, walaupun aku kadang-kadang terrrrlupa jugak nak letak. Miane .
Aku cuba untuk takkan khilaf dah lepasni.
InsyaAllah.

4 comments:

  1. As Salam...

    Takde follower slot ker? Kalau tak boleh follow blog tuan rumah...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah letak button follow. Bolehla folow ya >.<

      Delete
  2. Haiiii....Thanks for the tipss :) Fotography boleh mula dengan henfon jugak :) hehehe All the best to you :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi. Welcome and thank u back ;)
      May Allah bless us :D

      Delete