Wednesday 10 February 2016

MENTALITI

السلام عليكم.
Nak meluah ketidakpuasan hati ni. Topik : Mentaliti.

And as aku duduk kat kampung, bergaul ngan orang kampung, so nak cerita pasai mentaliti orang kampung. Lagi specific, bab pelajaran/lepas habih ngaji.

Aku macam, "Alahai makcik, REZEKI tu DIA yang bagi. Jangan sempit sangat cara pikiaq tu." Bukan, bukan aku nak bash dia.

Actually, ayah aku pon sama. Dalam cuti sem aku yang dah nak habih ni pon, banyak-banyak benda yang ayah aku dok beletiaq kat aku pasai mengaji lah.

"Belajaq pandai-pandai. Bagi dapat 3.5 ke atas."
"Senang nak dapat gheja."
"Boleh dapat gaji banyak."

Aku macam ... purrrrrrr.

Takyah nak cakap. Memang aku dah penat dengaq tau dak.
Bab kena banding-banding pon takyah sebut.

Please!
Let me be myself. Ya. Aku mengaku aku memang pemalas. Tak rajin macam orang lain. Tapi, teruk sangat ka aku?

😢

Aku bukan berniat nak kata kat sapa-s apa pon, tapi just nak meluah rasa. Rasa sedih, geram yang tak mampu aku nak tunjuk depan-depan.

Me, myself still respect them.

Adios.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment